Aku!!! Yang Hemoi...

just untuk aku ckap korang dengar... korang cakap aku plak dengar... " banyak Halangan yang perlu aku tempuhi... hanya ingin mengejar cita, mungkin ada hikmah disebalik semua yang telah berlaku...mungkin Allah nak uji aku..aku redha .. "

12/11/12 Abang Sayang BULAT.

Lama sudah aku tak update blog.. sehingga hari.. mungkin inilah satu satunya aku nak luahkan kesedihan dalam kepala  otak serabut.. kusut.. cukup 24jam aku berlagak kool.. berlagak macho tahan sedih.. sebab tak sanggup tunjukkan kesedihan aku yang tak terhingga depan mak.. aku tahu aku kena kuat.. kalo aku sedih pastinyaaa.. mak bertambah sedih...

12/11/12  Abang sayang Bulat

7am
TUK..TUK..TUK.. woit..bangkit cepat...kata nak pegi penang.....(buka pintu dan cekak pinggang) Bulat kejut aku bngun pagi tu marah-marah cakap ku dah lambat pergi penang untuk medical check-up kerja..
Tak sangka aku..itu adalah kejut pagi yang terakhir dari Bulat..

8am
Aku bangun siap-siap pakai baju, pastu gerak ke penang untuk medical check up... SEMPAT jugak aku peluk bulat sebelum keluar umah.. dan dia bagitau dia da sihat.. Ermm PELUKAN TERAKHIR..

1.15pm
da selesai medical checkup aku lepak ngn Amin kt Subaidah.. MAK telefon....
Aku dengar suara mak nangis...Suara sekat-sekat.. cakap... "ABANGGG..BALIK CEPAT....(nangis lagi).. ADIK DAH TAKDa....." Ya allah.. aku kelu...kaku... lost... ape nak buat.. ya allah...

Terus gerak drive kete balik... Menangis aku tak henti dalam keta.. Pasang lampu hazard..High Beam ..
aku drive ala F1.. sume kereta  kat depan aku hon... Pedal minyak rapat aku tekan.. Tapi rasa lama sngat.. Semua benda aku maki... kereta slow,jalan lubang,tarffic jam.. aku tak tahu berapa laju keta aku.. yang aku pikir.. Sampai rumah cepat.. Penang Ke perlis.. sepatutnya 2jam setengah atau 3 jam... tapi semalam 1jam 40minit je..huh..

3pm
Sampai Depan Umah... Sampai depan umah.. ramai org beratus jgak lah... kawan sekolah , cikgu2 die..jiran... tgk org ramai tgh usung jenazah masuk van.. aku terus lompat masuk van.. tgk tubuh KAKU bulat.. Muke die senyum.... rambu2 air mata keluar.. menangis.. aku ngn ayah je dlm van.. ayah tgk aku nangis.. die terus nangis.. A

Aku tanya ayah nk bawak pegi mana..?? Hospital..
Tapi sebab pa?? da ninggal kan..
Polis shit suh wat Post Mortem...
WTF..... 

Kat rumah mayat.. aku gado ngn polis.. sebab nak kena Post Mortem.. Kesian arwah...
Polis Cakap Prosuder... Prosuder  SyeeT...
Aku betah ngn doktor.. dia terpaksa ini arahan polis... FaK..
Habis satu IPK datng.. Ketua Polis Negeri sendiri datang.. wadehel... Penuh rumah mayat dengan Polis pacak banyak bintang...

Aku sound... kalu aku halang x benarkan camne?? diorg tetap nak buat... ya allah..
wey... sedangkan undang2 allah org suka langgar.. inikan undang manusia... compliment skit..

Ayah kat sebelah memang xley cakap pe dah...
Aku sorg nk lawan...

AKUR..
aku pesan kat doktor wat lah arwah macam sedara seagama.. layan die leklok walopon die da x bernyawa..
mohon sangat dapat percepatkn segala2 nya...

7.30pm
Setel suma.. siap kafan.. Bawak balik umah kejap.. bagi sedara mara ttengok kejap... penuh dalam umah..luar umah.. ngn sedara mara... pastu bwak ke masjid.. Pas Isya' ...solat jenazah dan terus kebumi...

alhamdulillah selesai...

tak disangka...kan.. orang baru peluk paginye..pergi wat selamanya..

Penat Aku Berlakon MUKE COOL.. Dalam ati ya allaah..

RINDU... 

aku buka tengok gambar dalam fon bulat...
aku buka tengok gambar last time konvo dlm kamera..
aku on9 tgk fb Bulat..

Ni lah profile pic FB Bulat
sedih aku tengok gambar ni..








Post dari cikgu bulat.. kt fb bulat..























HILANG....lah seorang..
-tukang kejut subuh pagi2..
-tukang bancuh air bulan puasa.. (30 hari puasa, 30 jenis air berbeza)
-tukang goreng ayam.. sebab die bnyak resipi.. suke makan
-tukang gi kedai bila tok wan suruh..
-tukang tolak WILCHA tok...
-tukang berleter .. 
-tukang gelak... (main badminton leteh sebab gelak.. main nye tak pon..1pukul 5 minit gelak)
-tempat aku ngn mak nk gomol..
-perut berlipat tempat aku suka cubit..


Seminggu NI..
Die Demam..pas balik dari johor.
Ari Sabtu aku check temperature..38.2C
Terus ajak g emergency.. tp Doktor Cakap Ok.. 
Suke nk gomol aku.. naik atas belakang.. geget or..

Semalam.. 
Bulat tinggal sorg2 kat umah..
mak keluar g Meeting...
Ayat LAST bulat Kat Mak...

"Adik Da sihat.. Mak pi lah... Adik Nak tido...."

Mak balik.. Bulat dah xde... Atas sofa macm pose selalu die tido...

 =====Tak Sangka Adik tido Utk Selamanya=======


Ya allah Tempatkanlah adikku disamping roh orang yang beriman.. Aminn.. Al fatihah

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...