Aku!!! Yang Hemoi...

just untuk aku ckap korang dengar... korang cakap aku plak dengar... " banyak Halangan yang perlu aku tempuhi... hanya ingin mengejar cita, mungkin ada hikmah disebalik semua yang telah berlaku...mungkin Allah nak uji aku..aku redha .. "

5 hari kesunyian..5 hari kerinduan..

Genap LIMA hari kembali nya bulat ke Hadrat ilahi..menemui pencipta yang hakiki..

Lima hari yang penuh kesunyian.. 
Sepanjang Lima hari rumah ku sunyi.. tv penah on.. masa banyak dihabiskan dengan termenung teringat Bulat..

MAK...
Mak hari2 sembang pasal bulat... Kesian mak hari2 teringat bulat.. Makan dah xda selera.. 
Kadang2 tengok mak termenung depan  rumah, nampak mak kesat air mata..

set SOFA da terjemur..kena ujan.. kena panas terbiar ja sejak 5 ari lepas.. Mak cakap xyah laa bwak masuk dlm umah.. Mak akan terkenang kat bulat.. Sebabnye.. arwah meninggal atas sofa tu... Mak cakap rase cam ade bulat kat atas sofa tu.. Rase cam bulat ade.. Mak 'busy' kan diri dengan mengail ikan parit depan umah.. rutin harian selalunye time bulat balik sekolah mak  gurau2 dengn bulat...tapi 2,3 arini mak mngail ikan... tahu lah mak tetibe jer kuar g depan umah.. mesti mak rindu bulat...

 Selalu time petang2.. bulat akan kaco org tido.. kaco mak.. da besar pon bulat suke tido celah ketiak mak... suke manje2 dengan mak... Bulat suke tido siang.. kalo aritu die xley tido.. die mula lah geletek org sane sini... padahal bulat geli seluruh badan.. so die akan wat smpai org gomol2 die smpai letey... baru die tido..'

tido Malam2 aku dengar mak cam cakap2..panggil2 bulat... kesian mak.. 
MAK SUNYI... Sejak akak kawin..sejak aku pegi keje... BULAT lah melayan mak.. mak ilang sunyi bila melayan  kerenah bulat... tapi sekarang.. xde sape.. 


WAN...
Wan cakap die sunyi.. Wan  ngan bulat ade RAHSIa dan Perjanjian dorg.. Wan da uzur.. suke simpan duit cam bulat.. So hanya bulat jer yang tahu kat mana wan simpan duit die.. Bulat ade cakap ritu wan pesan kalo Wan xde.. bulat la yang kene gitau kat ne duit sume.. tapi bulat pegi dulu.. 

Umahku dan umah tokwan x jauh cume seberang sungai je.. oleh sebab da uzur xlarat.. tokwan akan ketuk tiang besi kat umah die..utk panggil bulat.. Selalunye.. dengar je bunyi ketuk..Bulat terus lari gi umah tokwan.. tanye ade pe..? Nak suruh wat pe?? selalunye mesti suruh bulat g kedai..

2,3 arini.. aku dngar bunyi tokwan ketuk..  Soo aku pon pegilah tnye knape.. wan cakap xde pe.. saje.. rindulah kot asenye..

Tok dan wan nk pegi mane2.. Bulat lah tukang pimpin tangan tok.. driver tolak wheelchair tok.. huhu..

Wan ni keras kepale.. benda yg dilarang.. itulah die suke.. Kalo nak tegur tokwan.. memang xmakan saman... selalu BULAT lah perantara.. wan tewas ngn bulat... sebabnye bulat akan bebel kaw kaw ngn tokwan... haha 

kawan2 Bulat..
bulat ade 2 org bestie... eelon n amir..

eelon kwan bulat sjak tadika lagi.. sekampung.. rutin dorg adalah.. kayuh basikal..
main badminton depan umah.. petang2 dorg akan kayuh basikal ronda2 pusing2 kampung pegi kedai.. kat kampung bulat kawan ngn elon jer.. sebab bulat memang xkan nak join dak2 lain yg liar sikit...

aamir..
kawan bulat kat sekolah.. ari ketiga baru  amir dtg umah melawat.. die cakap bru thu pasal bulat.. die blik kmpung sebab cuti skolah.. n baru thu..
die datang kayuh basikal sorang2.. datang umah kenalkan diri.. aku pon xpenah tahu pasal amir ni.. petang tu aku smbng lame ngn dak amir ni.. die datang nk bayar hutang.. sebab die ade pinjam duit dengan bulat.. 15hengget.. die cakap xde teman lah pasni kat skolah.. amir baru pindah sekolah msuk sekelas ngn bulat hujung tahun lepas.. bulat jerlah yang melayan amir ni sedang org lain wat xthu jer..


AKU...
no comment...sminggu ni aku abiskan masa dengan busykan diri..tp bnyk masa aku abiskan kt kubur je.. bukan nk meratap.. aku redha.. tapi itulah mungkin cara nk lepaskan rindu.. sedey masih ada..


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...