Aku!!! Yang Hemoi...

just untuk aku ckap korang dengar... korang cakap aku plak dengar... " banyak Halangan yang perlu aku tempuhi... hanya ingin mengejar cita, mungkin ada hikmah disebalik semua yang telah berlaku...mungkin Allah nak uji aku..aku redha .. "

Aku dan Peribadi

Semalam aku da wat kajian tentang diri aku sendiri... surf blog surf intenet...
aku try nak kompem kan peribadi seperti HAKIKI dan KAJIAN...
betul atau tidak..

First::: Tulisan::::

1:: Tekanan yang kuat 
Seseorang yang menulis dengan kuat tekanannya sehingga berbekas di bahagian belakang kertas. 
· Sihat, cergas, pantas dan sedikit agresif 

2:: Tulisan yang tajam-tajam atau leper-leper
Tulisan yang angular dan sharp · Rasional, berkerja dgn sistematik, pandai mengurus dan banyak
memakai otak di sebelah kiri (otak logical) 

3::  Condong ke kanan 
· Extrovert, suka bercerita, berkongsi maklumat dgn orang lain, peramah, suka campur orang, mudah memimpin, mudah menunjukkan kasih sayang, berani, pemurah 


Second::: KUKU:::

1::Bentuk kuku sedang dan warna merah sedikit :
Menunjukkan pemiliknya mempunyai motivasi yang baik dalam pekerjaan, selalu menjaga kebersihan dan memiliki rasa persaudaraan yang tinggi.


Third::BULAN KELAHIRAN:::

OGOS
suka berlawak, mudah tertawan kepadanya, sopan santun dan caring terhadap org lain, berani dan tidak tahu takut. orgnya agak tegas & bersikap kepimpinan, pandai pujuk org lain terlalu pemurah & bersikap ego, nilai harga diri yg sangat tinggi, dahagakan pujian, semangat juang yg luar biasa. cepat marah & mudah mengamuk, mudah marah apabila cakapnya dilawan. sangat cemburu, daya pemerhatian yg tajam & teliti, cepat berfikir, fikiran yg berdikari, suka memimpin & dipimpin. sifat suka berangan, berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat. sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk. cepat apabila ditimpa penyakit, belajar utk relax, sikap kelam kabut, romantik ,pengasih,penyayang suka mencari kawan 


dari kajian yg dijalankan oleh Dr Fadilah Kamsah dan aku banding kan  dengan diri aku....
aku rase aku setuju sangat...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...