Aku!!! Yang Hemoi...

just untuk aku ckap korang dengar... korang cakap aku plak dengar... " banyak Halangan yang perlu aku tempuhi... hanya ingin mengejar cita, mungkin ada hikmah disebalik semua yang telah berlaku...mungkin Allah nak uji aku..aku redha .. "

hARI Yang Paling Teruk Aku Rase....

memang hari paling bersejarah... aku jawab final exam rini paper math.. dengan semangat pada 1st hour..
cya lah memang target aku bley skor.... aku tinggal part sebab aku bajet bley bwat... aku buat part b...
ni lah nasib badan... bende yng simple pon aku ak ingat padahal bende tuh aku da study semalam... bende yang same aku da buat buat semalam.. tapi apa lah masalah dengan kepale otak aku nih.... BLUR BLANK...  sume lupe... ya allah....  allah nk uji ... bukan banyak aku cume nak lulus jer...   
tengok solan....
then tengok krtas jawapan...
tengok soalan balik....
 dlam x sedar air mata da bertakung da  dalam mata.... mak aih... 
sekali Cik D datang dari belakang...
 tegur aku     " nape muke awak x gembire jer jawab soalan.."...
cik sye da nak nangis da nih cik..jawab paper nih..cik"
blum sempat aku abis ckap sekali meleleh plak airmat aku depan die.....
aku da x bley byang muka aku tyme tuh...
yang selama nih berlagak macho sekali nangis...mesti bruk giler....
aku tak tahu larh.... tp memang x ley tahan kot... 
aku tgk soalan...aku ingat aku ada buat semalam tp aku lupa camna nak buat....
Cik D dtg sekali lagi... "Ape yang awak x ingt???"
aku tunjuk la soalan 8 ... hermmm die bgi hint skit cmne nk buat...
dia da tolong ... tapi apa lah susah sngat otak aku nih nak ingat...
habis cukup tyme aku  kuar dengan muke sedey giler...
simpan barang dalam beg terus gerak dari dewan exam jalan kaki... da tak iingat member...
da tak dengar member panggil...
tyme tu ya allah air mata  da macam  air hujan daaa...
membe r dtang tegor dari belakang...
"CAMNE???"
aku x jawab pon... die tgk aku die terus diam , then... Sabar bende da lepas....
aku jalan sorg2 smpai hostel... 
call mak... mak cakap xper bende da lepas diikuti dengan nasihat panjang lebar...
ya allah kesian nya dkat aku nih... x per lah dah nasib diri camnih redha jer lah...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...